آموزشی, برنج نیم دانه

طرز تهیه دلمه برگ مو با نیم دانه

دلمه برگ مو

محال است ایرانی باشید و اسم این غذا را نشنیده باشید! دلمه برگ مو عجین شده با فرهنگ ایرانی است و در سراسر کشور عزیزمان طبخ می شود. این غذا یکی از رایج ترین غذاهای خاورمیانه محسوب می شود و جزو لذیذترین غذا های جهان است. برای تهیه ی دلمه ی سالم و خوش طعم شما به مواد اولیه با کیفیت نیاز دارید که یکی از این مواد برنج است.

شما می توانید با مراجعه به سایت برنج فرزاد برنج نیم دانه ی مرغوب و محصول گیلان تهیه کنید و از این غذای لذیذ لذت ببرید.


مدت مطالعه: ۵ دقیقه


مواد لازم :

گوشت چرخ کرده      ۳۰۰گرم

برنج نیم دانه            ۱ پیمانه

سبزی معطر          ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط             ۲ عدد

لپه                      ۱ پیمانه

برگ مو         به مقدار لازم

ادویه (نمک،فلفل و زردچوبه)   بمقدار لازم

نحوه پخت:

در ابتدا برنج  و لپه را خیسانده و بعد به صورت جداگانه نیم پز می کنیم. پیازها را خورد کرده و به همراه گوشت تفت می دهیم تا آب آن کمی خشک شود سپس ادویه را به آن اضافه می کنیم و درب ظرف را می گذاریم تا کمی بپزد.

بعد لپه و برنج نیم پز شده را به گوشت اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و در نهایت سبزی های معطر را اضافه می کنیم و این مواد را کمی تفت می دهیم با هم تا خوب ترکیب شوند.

برگ موها را در آب جوش برای چند دقیقه کوتاه (نهایتاً ۲ دقیقه) می جوشانیم تا نرم شوند و راحت تر بتوانیم مواد را داخل آن بپیچیم.

بعد اینکه دلمه ها را به شکل بقچه یا کبریتی پیچیدیم، دلمه ها را در قابلمه می چینیم و چاشنی دلخواه مثل رب یا آبلیمو و ادویه به همراه مقداری آب  به آن اضافه می کنیم ومی گذاریم دلمه ها در حرارت کم  کاملاً پخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *